“Από την επαναφορά της βάσης του 10 στις πανελλήνιες, στα δίδακτρα και τις διαγραφές”

“Από την επαναφορά της βάσης του 10 στις πανελλήνιες, στα δίδακτρα και τις διαγραφές”

Η Υπουργός Παιδείας Βλάπτει σοβαρά τη Δημόσια Παιδεία

Την επαναφορά της βάσης του 10 στις πανελλήνιες εξετάσεις, φαίνεται να επεξεργάζεται η Υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, σύμφωνα με δηλώσεις της, έπειτα από την ανακοίνωση των βάσεων των ΑΕΙ-ΤΕΙ και την εισαγωγή χιλιάδων μαθητών με βαθμολογία μικρότερη του 10.

Θυμίζουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που θεσπίζεται το μέτρο της βάσης του 10 στις πανελλήνιες εξετάσεις. Πρώτη το έφερε η διαβόητη Μαριέττα Γιαννάκου το 2006 για να καταργηθεί το 2010 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την τότε Υπουργό Άννα Διαμαντοπούλου αφού πέταξε εκτός σχολών 60.000 υποψηφίους και οδήγησε στην ερήμωση μια σειρά σχολών της περιφέρειας.

Γιατί να επανέλθει όμως ένα μέτρο το οποίο κρίθηκε ως αποτυχημένο; Δεν θα έπρεπε να ανησυχεί η νέα Υπουργός περισσότερο για το επείγον πρόβλημα της χρηματοδότησης στα ΑΕΙ/ΤΕΙ η οποία έχει μειωθεί κατά 85% στα χρόνια των Μνημονίων και φυσικά δεν έχει λυθεί μέσα από τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ και την “πανεπιστημιοποίηση” τους;

Η Κεραμέως δεν θέλει μόνο να κάνει face control με κάρτα εισόδου στα πανεπιστήμια μετά την κατάργηση του ασύλου. Ο έλεγχος της ροής από και προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι όρος εκ των ων ουκ άνευ για την ιδιωτικοποίησή της και την προσαρμογή στις τρέχουσες ανάγκες του χρεοκοπημένου ελληνικού καπιταλισμού. Δίπλα στη βάση του 10 έρχεται άλλωστε η συζήτηση για την επαναφορά του ορίου φοίτησης και η διαγραφή των “αιωνίων” φοιτητών. Τα νέα σχέδια του υπουργείου για θέσπιση αγγλόφωνων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών με δίδακτρα για αλλοδαπούς φοιτητές τα οποία έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας φανερώνουν τα αντιδραστικά σχέδια στραγγαλισμού του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και την κατεύθυνση της νέας ηγεσίας του Υπουργείου. Αλληλένδετη είναι η επαναλειτουργία των διαβόητων Συμβουλίων Ιδρύματος με νέο ρόλο ως “θεσμικό αντίβαρο” στην αυτονομία των ιδρυμάτων. Η δήθεν αυτονομία αφορά άλλωστε κυρίαρχα τον ορισμό του αριθμού των εισακτέων από τα ιδρύματα -δηλαδή τη μείωση των φοιτητών σε συνάρτηση με τους μειωμένους πόρους- και οι μανάτζερ των Συμβουλίων θα επιβάλουν τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στη λειτουργία των ιδρυμάτων.

Γιατί όμως τόσοι μαθητές με απολυτήριο Λυκείου παίρνουν κάτω από δέκα στις πανελλήνιες; Αξίζει να σταθεί κανείς στα αίτια που ένας αριθμός μαθητών γράφουν “κάτω από την βάση” στις πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς τις αλλαγές που φέρει η εκάστοτε κυβέρνηση στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, τις αλλαγές στην ύλη και στα εξεταζόμενα μαθήματα, που δημιουργούν σύγχυση.

Tο Υπουργείο Παιδείας, επιλέγοντας ευκολότερα ή δυσκολότερα θέματα, με ή χωρίς διαβάθμιση στη δυσκολία και στη βαθμολογία, είναι αυτό που καθορίζει τα ποσοστά αποτυχίας και επιτυχίας. Φυσικά η αυξομείωση των βάσεων εισαγωγής είναι περισσότερο εμφανής στις μικρές και περιφερειακές σχολές, που δηλώνονται από λίγους υποψηφίους, λόγω της απόστασης από την πόλη καταγωγής και το κόστος ζωής.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις, είναι στην ουσία τους, ένας διαγωνισμός αποστήθισης, SOS θεμάτων και ασκήσεων και τρικ, που στην πλειονότητά τους δεν μαθαίνονται στο σχολείο αλλά στο φροντιστήριο και στο ιδιαίτερο. Έτσι τα αποτελέσματα δεν μπορούν να εξετασθούν χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ανεργία, η φτώχεια και η αδυναμία των οικογενειών να ανταπεξέλθουν οικονομικά στο κόστος των πανελληνίων. Επομένως η επαναφορά της βάσης του 10, αναμένεται να εντείνει μονάχα τους ταξικούς φραγμούς και την αγορά γύρω από τις πανελλήνιες, παρά να λύσει το πρόβλημα του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Η Οργάνωση Επαναστατικής Νεολαίας έχει σαν πάγια θέση την κατάργηση κάθε ταξικού εξεταστικού φραγμού και την ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια. Το δικαίωμα του καθενός και της καθεμιάς στο αγαθό της μόρφωσης πρέπει να το υπερασπιστούμε και να το διεκδικήσουμε μαζί με ολόκληρο το μαχόμενο μαθητικό και φοιτητικό κίνημα ενάντια στα αντιδραστικά σχέδια της νέας κυβέρνησης της Δεξιάς.
Ε.Ι.