Χρεοκόπησε η Kodak

Άλλο ένα σύμβολο της αμερικανικής βιομηχανίας χρεοκόπησε. Η εταιρία Kodak μετά από 130 χρόνια ιστορίας στο χώρο της φωτογραφίας υπέβαλε αίτηση υπαγωγής της στο άρθρο 11 του πτωχευτικού νόμου των Η.Π.Α.

Η εταιρία ζήτησε και έλαβε 18μηνη πιστωτική διευκόλυνση ύψους 950 εκατομμυρίων δολαρίων από τον όμιλο Citigroup  προκειμένου να συνεχίσει τη λειτουργία της. Στο άρθρο 11 θα υπαχθούν επίσης και οι θυγατρικές της εταιρίες σε μια προσπάθεια αξιοποίησης από την εταιρία των 1.100 ψηφιακών καινοτομιών που αναζητούν αγοραστή. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η κίνηση αυτή έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό αφού η εταιρία είναι ζημιογόνος από το 2007 αντιμετωπίζοντας πρόβλημα ρευστότητας και αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εργαζομένους και τους συνταξιούχους της. Χαρακτηριστικό της πτωτικής πορείας της Kodak είναι ο αριθμός των εργαζομένων στα κεντρικά γραφεία της στη Νέα Υόρκη που είχε συρρικνωθεί στους 7.000 από 60.000 που ήταν σε άλλες εποχές, ενώ ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων που απασχολεί έχει μειωθεί στα 17.000 άτομα από 63.900 πριν από εννέα χρόνια.

Ένα μεγάλο κεφάλαιο στο χώρο της φωτογραφίας έκλεισε τον κύκλο του υπό το βάρος της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης αλλά και της αδυναμίας προσαρμογής στα νέα τεχνολογικά δεδομένα της ψηφιακής εποχής. Απ’ ό,τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία της εταιρίας, η Kodak εξακολουθούσε να στηρίζει σημαντικό μέρος των πωλήσεών της στις αναλογικές φωτογραφίες, ένα τομέα που συνεχώς χάνει μερίδιο στην αγορά και απευθύνεται μάλλον σε εξειδικευμένους λάτρεις της φωτογραφίας παρά στο πλατύ κοινό. Παρόλο που η Kodak είναι η πρώτη εταιρία που λάνσαρε τις ψηφιακές φωτογραφίες, και τα τελευταία χρόνια επένδυσε μεγάλο μέρος των κεφαλαίων της στην καινοτομία, φαίνεται ότι αναλώθηκε στην κάλυψη του χαμένου εδάφους προηγούμενων δεκαετιών, όταν κατά τη δεκαετία του 90’ η Fuji κατέβασε κατά πολύ τις τιμές.

American Airlines

Aίτηση πτώχευσης υπέβαλαν στα αμερικανικά δικαστήρια οι αεροπορικές εταιρίες American Airlines και American Eagle, θυγατρική της πρώτης. Συγκεκριμένα προσέφυγαν στο άρθρο 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα (του αντίστοιχου άρθρου 99 της Eλλάδας). Oι περισσότερες αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες είχαν υποβάλει αίτηση πτώχευσης μετά την 11 Σεπτεμβρίου 2001, αλλά οι American Airlines όχι. Tώρα τις ακολουθεί…