Συζήτηση για ένα Φροντιστήριο Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Ίλιον

Ανταπόκριση από την ανοιχτή συνέλευση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας, της ανοιχτής πρωτοβουλίας για την ίδρυση ενός φροντιστηρίου κοινωνικής αλληλεγγύης στο Ίλιον.

Με επιτυχία έγινε το Σάββατο 13 Ιανουαρίου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγ. Φανουρίου “Μελίνα Μερκούρη” στο Ίλιον, η συνέλευση της πρωτοβουλίας για την ίδρυση ενός φροντιστηρίου μαθημάτων κοινωνικής αλληλεγγύης στην περιοχή. Στη συνέλευση που έγινε με την υποστήριξη του Ιατρείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ιλίου, παρευρέθηκαν πολλοί ενδιαφερόμενοι για το εγχείρημα και κυρίως καθηγητές.

Αρχικά είχαμε την “θερμή υποδοχή” από τη νέα δημοτική αρχή, με μια υπεύθυνη εκ μέρους της διοίκησης να παρακολουθεί όλη την διάρκεια της συνέλευσης, αλλά και την επίσκεψη της ελληνικής αστυνομίας πριν την συνέλευση για να μας ρωτήσει αν “θέλουμε κάτι;” και πως θα είναι “στην γωνία πιο κάτω”. Να ξέρει η νέα δημοτική αρχή ότι όλα αυτά τα υπονοούμενα αυτών των πράξεών δεν μας αγγίζουν καν…

Στην εισήγηση έγινε αναφορά στο φοιτητικό και εκπαιδευτικό κίνημα απέναντι στο νέο νομοσχέδιο για την ίδρυση “μη κρατικών” πανεπιστημίων και έγινε ξεκάθαρο ότι από πλευράς διοργανωτών της συνέλευσης δεν παλεύουμε για την ίδρυση μιας παραπαιδείας αλλά για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και την ίδρυση ενός φορέα που θα παλεύει για κάθε ζήτημα στην εκπαίδευση.

Ακούστηκαν πολλές απόψεις και κρίθηκε ότι το όνομα της πρωτοβουλίας και του εγχειρήματος δεν έχει καθοριστεί ακόμα. Από πλευράς πολλών καθηγητών τέθηκε ο προβληματισμός ότι το κοινωνικό φροντιστήριο δεν πρέπει να λειτουργεί απλά σαν φροντιστήριο στήριξης αλλά και διαπαιδαγώγησης. Να μαθαίνει τα παιδιά να σκέφτονται και να μελετούν δίνοντάς τους φτερά και τροφοδοτώντας τους με έμπνευση. Για αυτό και το όνομα “φροντιστήριο” ίσως δεν είναι και το πιο εύστοχο. Επίσης δόθηκε έμφαση ότι πρέπει να στηριχθούν και παιδιά με ειδικές ικανότητες και ανάγκες.

Αναδείχθηκε το ζήτημα ότι η ίδια η κρατική παιδεία και το δημόσιο σχολείο, διαμορφώνεται από την κοινωνική κατάσταση και ότι δεν διορθώνεται μόνο με την υπεράσπισή της, απέναντι στην ιδιωτικοποίηση.

Τα σχολεία βρίσκονται σε τραγική κατάσταση όχι μόνο απλά υλικοτεχνική, αλλά η ίδια η μορφή του μαθήματος και η κοινωνική πραγματικότητα στην οποία έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά όλοι, αποθαρρύνει τους μαθητές να κάνουν ένα βήμα μπροστά και να αγκαλιάσουν την γνώση, την σκέψη και τα όνειρα.

Παράλληλα τέθηκε από φίλους της συνέλευσης να γίνει τοπική κοινοποίηση στήριξης του εκπαιδευτικού αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια στο Ίλιον με στόχο να στηριχθεί το τοπικό εγχείρημα με μπλοκ και στις κεντρικές πορείες.

Η διαδικασία της συνέλευσης θα συνεχιστεί σε τρεις εβδομάδες και σύντομα θα βγει η ανακοίνωση και η αφίσα του καλέσματος. Ήδη το αρχικό κάλεσμα έχουν υπογράψει ενδιαφερόμενοι καθηγητές για διάφορα μαθήματα όπως και για τις ξένες γλώσσες.

Φαν. Πατσ.