της Άρτεμη Καρδουλάκη

Με μια ανάρτηση στο Ίνσταγκραμ ο διάσημος καλλιτέχνης του δρόμου καταδικάζει τη δολοφονία του αφροαμερικανού Τζορτζ Λόιντ, τάσσεται κατά του ρατσισμού και υποστηρίζει το αντιρατσιστικό κίνημα Black Lives Matter.

Δήλωσε σχετικά «Αρχικά σκέφτηκα να κρατήσω το στόμα μου κλειστό και να ακούσω τους μαύρους ανθρώπους να μιλούν γι’ αυτό το ζήτημα. Αλλά γιατί να το κάνω; Δεν είναι δικό τους πρόβλημα, είναι δικό μου. Οι μαύροι απογοητεύονται από το σύστημα. Το λευκό σύστημα. Σαν ένας σπασμένος σωλήνας που πλημμυρίζει το διαμέρισμα του κάτω ορόφου. Το ελαττωματικό αυτό σύστημα κάνει τη ζωή τους μίζερη, αλλά δεν είναι δουλειά τους να το διορθώσουν. Δεν μπορούν. Κανείς δεν θα τους αφήσει να μπουν στο πάνω διαμέρισμα. Αυτό είναι λευκό πρόβλημα. Κι εάν οι λευκοί δεν το διορθώσουν κάποιος πρέπει να ανέβει επάνω και να τους χτυπήσει την πόρτα». Με αυτά τα λόγια συνόδεψε το νέο του έργο σχετικό με την υπόθεση που απεικονίζει ένα αναμμένο κερί που σιγοκαίει την αμερικανική σημαία που είναι απλωμένη πίσω του και μια σκιά που παραπέμπει στον Λόιντ. Δίπλα υπάρχουν λουλούδια.

Ζωγράφος, κινηματογραφιστής, ο Μπάνκσι κρατά μέχρι σήμερα, παρά την τεράστια φήμη που έχει αποκτήσει λόγω της δράσης του και των έργων του, την προσωπική του ταυτότητα κρυφή.

Τα πρώτα του βήματα τα έκανε σε μια εργατική συνοικία του Μπρίστολ όταν κινδύνεψε να τον συλλάβουν και τότε σκέφτηκε ότι θα πρέπει να κάνει γρήγορα τα γκράφιτι και ανακάλυψε το στένσιλ. Το 1999 άρχισε να ζωγραφίζει στο Λονδίνο. Εκεί ανέπτυξε τις πολιτικές του ιδέες για την παγκοσμιοποίηση και την κατάφωρη εκμετάλλευση των μεγάλων πολυεθνικών. Οι πολιτικές του αντιλήψεις άρχισαν να εμφανίζονται και στα έργα του.

Την πρώτη του έκθεση την έκανε σε ένα τούνελ. Ήταν και είναι εκτός των συμβατικών χώρων όπως οι γκαλερί και αγορές έργων τέχνης. Έβγαλε την δουλειά του εκτός των συνόρων της Μεγάλης Βρετανίας και το 2005 επισκέφτηκε την Παλαιστίνη όπου ζωγράφισε το τοίχος της δυτικής όχθης.