Μάχη για ουσιαστικές αυξήσεις και ΣΣΕ

Ενάντια στο αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο διάλυσης του ναυτικού επαγγέλματος από κυβέρνηση – εφοπλιστές

Διήμερη απεργία σε όλα τα επιβατηγά πλοία αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) στη συνεδρίασή της την Τρίτη 30/11. Η απεργία ξεκινά στις 00:01 της Παρασκευής 10-12-2021 και λήγει στις 24:00 του Σαββάτου 11-12-2021, με προοπτική την κλιμάκωσή της, όπως τονίζεται.

Η διοίκηση της ΠΝΟ αναφέρει ότι αίρει «την προσωρινή αναστολή της κλιμάκωσης της 48ωρης απεργίας της 11-12 Νοεμβρίου», όταν κατά πλειοψηφία αποφάσισε την αναστολή / μη συνέχιση της πολύ επιτυχημένης εκείνης απεργίας σε μια επίδειξη… «καλοπιστίας» προς τον σύνδεσμο εφοπλιστών ΣΕΕΝ και την κυβέρνηση.

Τότε η απόφαση αναστολής ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών στον ναυτεργατικό κόσμο. Αποδείχθηκε στην πράξη ότι η «καλοπιστία» της συνδικαλιστικής γραφειοκρατικής ηγεσίας δεν οδηγεί πουθενά. Η «κωλυσιεργία» της εργοδοτικής πλευράς συνεχίζεται όπως αναγνωρίζει τώρα η διοίκηση της ΠΝΟ. Στην πραγματικότητα η επίθεση των εφοπλιστών και της κυβέρνησης κατά των ναυτεργατών κλιμακώνεται, όπως τονίζει το συνδικάτο των ναυτεργατών ΠΕΝΕΝ.

Στην συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ η ΠΕΝΕΝ ανέδειξε την κλιμάκωση της επιθετικότητας εφοπλιστών – κυβέρνησης – ΥΕΝ ενάντια στα εναπομείναντα εργασιακά – μισθολογικά και κοινωνικοασφαλιστικά προβλήματα.

Κατήγγειλε με δριμύτητα το φιάσκο του σχεδιασμού, της οργάνωσης και της διακοπής της απεργίας από την γνωστή πλειοψηφία της ΠΝΟ του εργοδοτικο-κυβερνητικού συνδικαλισμού. 

Η μη συνέχιση της απεργίας ήταν εντολή της κυβέρνησης και των εφοπλιστών και έγινε ερήμην και σε πλήρη δυσαρμονία με την αγωνιστική βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ναυτεργατών…

Στην παρέμβασή της η ΠΕΝΕΝ ξεκαθάρισε ότι τα προβλήματα παραμένουν άλυτα, η πολιτική κυβέρνησης – εφοπλιστών  είναι απόλυτα προσανατολισμένη στο δόγμα ανταγωνιστικότητα – κερδοφορία και απέναντι σε αυτή την θρασύτατη αδιαλλαξία η απάντησή μας πρέπει να είναιοργανωμένος – συντονισμένος, καλά σχεδιασμένος αγώνας στον οποίο κεντρικό ρόλο – λόγο πρέπει να έχουν οι ίδιοι οι Ναυτεργάτες.

Η χρεοκοπημένη γραμμή που αναπαράγει το μπλοκ του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού με την συναίνεση των σωματείων του ΠΑΜΕ μέσω της ανάθεσης και της εκπροσώπησης είναι συνταγή αποτυχίας και ήττας!

Οι Ναυτεργάτες και μόνο αυτοί πρέπει να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση των αιτημάτων, της περιφρούρησης και της επιτυχίας της απεργίας και να παλέψουν μέχρι τέλος διεκδικώντας λύσεις στα ώριμα προβλήματά τους.

Τα αιτήματα που προβάλλει η ΠΕΝΕΝ είναι:

  1. Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς 7 + 7% για διετή ΣΣΕ για το 2020 – 21.
  2. Απόρριψη της εφοπλιστικής πρότασης για 3ετή ΣΣΕ.
  3. Μίνιμουμ πλαίσιο για τα θεσμικά αιτήματα με κεντρικό στόχο την κατάργηση του νόμου 4150/2013.
  4. Προκήρυξη απεργίας για την φορτηγό ναυτιλία μέσα στον Μάρτη για όλα τα πλοία που θα είναι στον ελλαδικό χώρο και με κεντρικό αίτημα την υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις για την ποντοπόρο Ναυτιλία, τα μεσογειακά Φ/Γ – Δ/Ξ και αυτά κάτω των 500 κόρων.

Νίκη στην απεργία των Ναυτεργατών!

Θ.Κ.